شرح وظایف مدیریت امور مالی

تعداد بازدید:۱۴۱۳

 

  • هدایت و ایجادهماهنگی بین فعالیتهای اداری و تنظیم برنامه کار ادارات تابعه مدیریت مالی.
  • انجام کلیه پرداختها و دریافتها برطبق ضوابط و مقررات.
  • درخواست وجه و وصول اعتبارات از خزانه داری کل.
  • تنظیم حسابهای دریافتی و پرداختی دانشگاه ازقبیل سپرده ها،ضمانت نامه ها،پیش پرداختها ،علی الحسابها و دریافت و پرداخت دیون و غیره.
  • تهیه و تنظیم گزارشهای لازم مالی جهت ارایه به مقام بالاتر.
  • تنظیم انواع دفاتر از قبیل: دفتر روزنامه کل، اعتبارات و تهیه صورتهای مالی، ترازنامه ها و ... برحسب برنامه فصول و مواد هزینه به منظور کنترل اعتبارات دانشگاه.
  • تامین و تعهد اعتبار و ثبت تعهدات برای هزینه ها بر اساس بودجه مصوب و انجام اقدامات لازم جهت افتتاح اعتبارات اسنادی.
  • رسیدگی به کلیه اسناد مالی دانشگاه.
  • نظارت دقیق و تشکیل حسابداری اموال ،انبارگردان با کمک تدارکات ،مناقصات و مزایده ها .
  • ایجاد یک سیستم اطلاعاتی مالی جهت کنترل بهتر فعالیت های مالی دانشگاه و دسترسی سریع با این گونه اطلاعات برای ارائه به واحدهای ذیربط و مقامات بالاتر.
  • همکاری مستقیم با مدیریت بودجه و تشکیلات جهت هماهنگی امور مربوط به تدوین بودجه های جاری و عمرانی دانشگاه .
  • تنظیم اسناد فوق العاده مزایا و سایر هزینه ها.
  • صدور برگه های محاسباتی .
  • تنظیم و نگهداری دفاتر بانک و ثبت صورت حسابهای واصله از بانک.
  • تنظیم حسابهای بانکی مربوط به اعتبارات ارزی.
  • تنظیم و نگهداری حسابهای دانشگاه.
  • ثبت و نگهداری دفاتر روزنامه کل و معین و کنترل دفاتر معین از طریق دفتر کل.
  • تهیه صورتهای مالی و تهیه کاربرگ ،تراز آزمایشی و تراز نهایی.
  • ثبت و ضبط برگه های محاسباتی حسابهای عمومی و اختصاصی و تهیه صورتهای لازم.
  • تنظیم حسابهای نهایی دانشگاه و تهیه لایحه تفریغ بودجه سال دانشگاه و ارسال آن به دیوان محاسبات.
  • تفکیک اسناد هزینه ماهانه برای ارسال نسخ لازم به دیوان محاسبات و همچنین نگهداری یک نسخه از اسناد و مدارک در بایگانی.
  • تهیه و تنظیم لیست دفاتر اموال دانشگاه اعم ازمنقول و غیر منقول.
  • کنترل اموال کلیه واحدها به روش استفاده از برچسب و تهیه لیست اموال هر واحد و نصب آن در هر اتاق.
  • حسابداری اموال به منظور کنترل موجودیها،خرید کالا بر اساس نیاز و درخواست واحدها
  • تهیه و تنظیم نگهداری حساب اموال هر واحد با مشخصات کامل.
  • کامپیوتری کردن صورت اموال.
  • تهیه گزاشهای لازم در مورد اموال و ارسال آن به مقامات بالاتر در صورت درخواست آنها.
  • پیش بینی لازم در تعمیر و نگهداری وسایل و اموال قابل تعمیر.
  • جمع آوری اموال اسقاطی و به مزایده گذاشتی با نظارت ذیحساب ،معاون اداری و مالی و گروه حقوقی و مسئولین دیگر در صورت ضرورت .
  • رسیدگی به مدارک وصول درآمدهای دانشگاه
  • رسیدگی به اسناد و لیست های حقوقی و مزایای کارکنان از لحاظ انطباق با مقررات موضوعه
  • رسیدگی به اسناد هزینه به منظور ایجاد سیستم کنترل داخلی در امور مالی دانشگاه
  • تطابق اسناد هزینه با بودجه مصوب دانشگاه
  • تهیه گزارش احتمالی در مورد تخلفات به مقامات ذیصلاح
  • تطابق اسناد هزینه با موارد کدبندی،مواد و ریز مواد بر طبق مقررات و آئین نامه وضع شده از قبل
  • تنظیم و نگهداری دفاتر اعتبارات بر حسب برنامه ها و فصول و مواد هزینه
  • نگهداری سقف بودجه مصوب و تفصیلی دانشگاه برحسب اعتبارات برنامه ای واحد استفاده کننده
  • تهیه و صدور حواله اعتبارات
  • تنظیم حواله ارزی
  • منظور نمودن هزینه های قطعی کلیه تعهدات در طی سال مالی
  • تهیه صورت عملکرد های هزینه های جاری در قالب برنامه و شرح مواد و هزینه های عمران و غیره
  • تهیه گزارش از کیفیت و کمیت اعتبارات ایجادشده و ارسال سریع و به موقع آن به مقامات مافوق.
  • تنظیم اسناد و دفاتر پیش پرداخت ،تنخواه گردان ،علی الحساب و رسیدگی به اموربانکی آن
  • وصول درآمدهای دانشگاه
  • وصول وجه اعتبارات برای هزینه های مستمر و غیرمستمرطبق مقررات خزانه
  • صدور چک و حواله های بانکی
  • محاسبه حقوق و مزایای کارکنان شاغل در دانشگاه و پرداخت آن