تور سه‌روزه بام ایران (شهرکرد، چهارمحال بختیاری) با همکاری اداره رفاه دانشگاه تهران

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۷ کد : ۴۹۰۸ اخبار اداری مالی اخبار رفاهی اخبار گردشگری
تعداد بازدید:۷۷۹

پیرو هماهنگی صورت گرفته با اداره رفاه دانشگاه تهران همکاران محترم دانشگاه هنر می‌توانند برای ثبت‌نام در تور سه‌روزه بام ایران، مورخ: ۳۰ تیر - ۰۱ مردادماه سال جاری (به صورت نقد و اقساط)، با تکمیل فرم درخواست معرفی‌نامه سفر اقدام نمایند.

معرفی کلی:

شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری یکی از سرسبزترین شهرهای ایران است که دارای قدمتی دیرینه می‌باشد. قدمتی که طبق نظر باستان شناسان به حکومت ساسانیان و اشکانیان می‌رسد. شهرکرد در گذشته با نام دهکرد شناخته می شده که احتمالاً دلیل آن حضور دامپروران، چوپانان و چادرنشینان در مناطق و چمنزارهای جنوبی بوده است چرا که در دوران پیش از اسلام، به تمام افراد چادرنشین و گله دار، «کرد» گفته می‌شد. شهرکرد با جاذبه‌های طبیعی فراوان و چشم اندازهای خیره کننده و آب و هوایی معتدلی که دارد یکی از برترین ییلاق‌های ایران محسوب می‌شود.

این شهر به قدری زیباست که برخی آن را به عنوان سوئیس ایران می‌شناسند. رودهای خروشان و آبشارهای زیبای اطراف شهرکرد دل هر بیننده‌ای را می‌رباید و این شهر را خواستنی تر می‌کند. از طرفی بناهای تاریخی بسیار زیادی در گوشه و کنار این شهر وجود دارد که دقیقاً مانند گنج‌های باارزشی گردشگران را به تماشای خود دعوت می‌کنند. از جمله این بناها مسجد جامع شهرکرد است که از قدیمی ترین بناهای تاریخی و مذهبی این شهر می‌باشد.

 

چرا سفر به بام ایران را پیشنهاد می‌کنیم؟

تالاب چغاخور: بهشت طبیعت گردی

یکی از تالاب‌های بین المللی کشور است که در مجاورت کوه کلار قرار دارد. در قدیم آبخور دام‌های ایل بختیاری بوده. در ۶۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. انعکاس چشم انداز طبیعت پیرامون تالاب در آب و قرص و آواز پرندگان بر سطح تالاب بسیار چشم نواز است. هر ساله میزبان هزاران پرنده مهاجر است. کتیبه‌های مشروطیت: این کتیبه‌ها در مکان تاریخی - تفریحی پیرغار واقع در شهرستان فارسان هستند. در این مکان می‌توان از هوای مطبوع و دلپذیر روستای ده چشمه بهره جست.

چشمه آب معدنی دیمه: اگر به دنبال گریز از هوای گرم تابستان و تنفس هوای پاک هستید اینجا گزینه مناسبی است. چشمه دیمه در شهرستان کوهرنگ واقع در ۱۲۰ کیلومتری شهرکرد قرار دارد و آب معدنی آن همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

پل تاریخی سامان: معماری این پل به صورت دو دهنه با ۳۰ متر طول و ارتفاع ۱۲ متر بر رودخانه زنده رود قرار دارد.

مکانی بسیار لذت بخش برای ورزش رفتینگ و همچنین چشم اندازی زیبا و دلنواز دارد.

قلعه چالشتر: با نام قلعه خدا رحم خان شناخته می‌شود. بنایی با شکوه و زیبا به جا مانده از دوران قاجار است. شهر چالشتر در ۶ کیلومتری شمال شهرکرد واقع است.

خدمات: دو شب اقامت در مجتمع آفتاب، دو وعده صبحانه، دو وعده ناهار، ۴ پذیرایی میان وعده، ورودیه غار، ورودیه قلعه راهنما و بیمه حوادث گروهی، رفت و برگشت با اتوبوس توریستی

وسایل مورد نیاز مسافر: کارت شناسایی، لباس مناسب فصل، کفش مناسب پیاده روی، آب و لیوان شخصی و غیر یکبار مصرف، ملحفه، کلاه و عینک آفتابی، زیر انداز انفرادی و سایر لوازم فردی داخل کوله پشتی

 

شرح خدمات و برنامه گشت‌ها:

روز اول: *ناهار: پوپک *شام: - *اقامت: مجتمع آفتاب

برنامه سفر در این روز: صبح حرکت از تهران به سمت استان چهارمحال و بختیاری. پذیرش در مجتمع آفتاب، صرف ناهار و استراحت، غروب بازدید از تالاب چغاخور و بازدید از شهر گز، اقامت در مجتمع آفتاب

روز دوم: صبحانه: پوپک *ناهار: - *شام: - اقامت: مجتمع آفتاب

برنامه سفر: صرف صبحانه در مجتمع آفتاب، طی مسیر با اتوبوس حدود ۲ ساعت و بازدید از آبشار، چشمه آب معدنی دیمه، ناهار در رستوران و بازدید از کتیبه‌های مشروطیت بازگشت به سمت تالاب و اقامت

روز سوم: صبحانه: پوپک* ناهار: پوپک (جوجه کباب طبیعت) شام: -

برنامه سفر:

از مجتمع آفتاب به منظور بازدید از قلعه تاریخی چالشتر و صرف میان وعده در قلعه حرکت می‌کنیم. حدود ۲ ساعت سپس بازدید از پل زمان خان و صرف ناهار در باغ، حرکت به سمت بوم گردی، صرف آش دوغ محلی استراحت و آماده شدن برای بازگشت به تهران ساعت ۱۸ عصر.

نوع تور: تاریخی و فرهنگی، تفریحی

درجه سختی: ۱ از ۵

  • مسیر با ماشین: حدود ۶ الی ۷ ساعت تا شهرکرد
  • مسیر با ماشین در روز دوم از مجتمع تا کوهرنگ حدود ۴ ساعت رفت و برگشت.
  • مسیر با ماشین در روز سوم از مجتمع تا شهرستان سامان حدود ۲ ساعت.
  • پیاده روی های در طول سفر تماماً در حد شهر گردی جهت بازدید از قلعه و بناهای تاریخی است و افراد با هر نوع توانایی جسمانی به راحتی می‌تواند در این برنامه شرکت کند.
  • همراه داشتن لباس مناسب فصل به تمامی همسفران در این تور توصیه می‌گردد.
  • همراه داشتن ملحفه به همسفران توصیه می‌گردد.
  • در صورتی که مقامات انتظامی یا جامعه محلی به هر دلیلی از ورود مسافر به مقصد ممانعت کنند، مسافر ملزم به تبعیت از دستورات بوده و هیچ گونه مسئولیتی بر عهده کارگزار نخواهد بود.
  • تمام برنامه‌ها در صورت مساعد نبودن شرایط آب و هوایی، عوامل محیطی یا فنی و … بنا به صلاحدید لیدر و مجموعه قابلیت جابجایی دارند.

 

 

تاریخ تور: مورخ: ۳۰ تیرماه - ۰۱ مردادماه ۱۴۰۱ * مدت تور: سه روز * ظرفیت تور: ۴۰ نفر * شروع قیمت: ۱.۷۰۰.۰۰۰ تومان. شرایط پرداخت (نقد و اقساط) پرداخت اقساطی برای همکاران و بازنشستگان دانشگاه تهران (۵۰ درصد نقد - مابقی ۳ قسط)

تبصره: برای تمامی شاغلین (هر دو صندوق) و بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری (به غیر از بازنشستگان تأمین اجتماعی) امکان پرداخت اقساطی فراهم می‌باشد.

 

 

منبع: اداره رفاه دانشگاه تهران